Моє портфоліо

Я, Свірщевська Любов Іванівна , вчитель історії та правознавства Новоукраїнської ЗШ І - ІІІ ступенів №1 . 
Проблема над якою я працюю: "Проблемне навчання, як засіб пізнавальної діяльності на уроці історії та права."
Педагогічне кредо: "Справжній  учитель не тільки навчає, а й допомогає своїм вихованцям вчитися".

   У дидактиці доведено,що початковим елементом процесу мислення, як правило є проблемна ситуація  на уроці .Мислити учень починає  коли у нього з’являється потреба щось зрозуміти .Мислення завжди починається  з проблеми,  або запитання.  Проблемна ситуація  і дає можливість  до включення учня  в процес мислення.Елементи проблемності  вчитель включає в уроки різних типів. Перед вивченням нового матеріалу  вчитель ставить  послідовні  питання  учням на них необхідно дати  відповідь  в кінці уроку.Так, на уроці історіі  у 8 класі тема уроку:«Початок Національно визвольної війни» вчитель ставить  проблемне завдання: "Національно –визвольна війна українського народу  середини  17 ст. була випадковим, чи закономірним явищем?" Починаючи вивчення нового матеріалу вчитель формулює  проблему подає програмовий матеріал і вказує  орієнтири  для її розв’язання,  супроводжуючи пояснення  запитаннями і завданнями пошукового характеру.На підставі того, що вивчається  учні розв’язують проблему.Існують різноманітні шляхи створення проблемної ситуації на уроці
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ НА УРОЦІ:
1. Постановка проблемних завдань
2. організація дискусії на уроці
3. організація пошукової роботи школярів        
Проблемна ситуація на уроці залежить від:
  • характеру подальшого матеріалу;
  • актуальних проблем сучасності;
  • життєвого досвіду школярів.
При оцінюванні проблемних завдань  вчитель звертає увагу на знання учнів з історії;знань з літератури; наукових джерел; засобів  масової інформації.
Робота учнів з історичними поняттями.Історичним поняттям називають ключове слово у якому  відображено  головні важливі суттєві сторони  історичних подій  та явищ.Засвоєння учнями історичних понять є найважливішим завданням історії у школі. Для запам’ятовування  історичних понять можна скласти тестові завдання. Особливе місце  у відтворенні  історичного минулого займає художня література. За допомогою  художнього твору  вчитель одержує змогу  відтворити  історичні події  показати колорит епохи узагальнити образи історичних діячів.Так, при вивченні теми з історії України у 8класі: Криза  української державності вчитель зачитує  фрагмент з книги «Чорна рада»де показано, як  обирався гетьман,  які були суперечності між старшиною і простолюдом, козаками, міщанами, селянами. Звернення до художньої літератури  відкриває  можливості для створення  особливої емоційної атмосфери уроку. При вивченні теми уроку Війна Радянської Росії зУНР Проголошення незалежності УНР у 10 кл.  велике психологічне  враження  на учнів  здійснює  вірш П. Тичини «Пам’яті Тридцяти»Робота учнів з історичними джерелами. Важливого   значення для розкриття  історичного минулого набуває  опрацювання  на уроках історії документальних джерел. На уроці історії у 8 кл.  з теми: "Переможні битви"  початку «Національно – визвольної війни» вчитель використовує розповідь літописця  про Жовтоводську битву і ставить учням  логічні завдання
  1. Коли був написаний  історичний документ?
  2.  Хто автор цього документа?
  3. Якими історичними обставинами було зумовлене написання цього документа?
  4. Які історичні події  відображені в документі?
Організація роботи учнів з текстовими таблицями- схемами. Ефективність навчання визначається конкретними знаннями вміннями та навичками,які здобули учнів процесі уроку .Велику допомогув цьому їм нададуть узагальнюючі схеми, таблиці.Вони містять головні найбільш суттєві для школярів дати події факти історичні поняття.Таблиці можутьвикористовуватися прививченні складних історичних тем культури.Ці теми перевантажені фактичним матеріалом буде краще,якщо учні будуть складати тематичні таблиці.








Подібну таблицю учні складають вивчаючи тему з історії України  у 7кл. Культура Київської Русі 11-12 ст.
Робота учнів з текстами підручників та посібниками.Підручники і посібники- найважливіше джерело знань.Форми роботи з ними можуть бути різноманітні.
1.Виписування головних  історичних подій
2.Вибір назв  імен, дат.
3. Складання текстових і хронологічних таблиць.
4.Складання простих і складних планів.
5.Робота  з поняттями і термінами.
6.Аналіз  історичних документів
Етапи роботи з історичною картою.
1.Ознайомлення з історичною картою
2.Вибір потрібної історичної карти 
3.Визначення місце знаходження на карті об’єкта про який йде мова.
Ведення конспекту учнем є важливою складовою  частини уроку.Учні записують у зошит
1.Тему та план уроку.
2.Визначення і головні історичні поняття .
3. Текст  лекції вчителя.
4. Цитати.
5.Календар подій.
6.Різноманітні  таблиці і схеми.
7.Цифровий матеріал.
Таким чином проблемне навчання – це  розвивальне навчання.Послідовне виконання учнями  серії  проблемних завдань  в результаті  і забезпечить розв’язання проблеми уроку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий